Algemene Voorwaarden Alphense Sterren

Muziek- musical & dansschool

1            Inschrijving en Betaling

1.1        Inschrijvingsprocedure

  • Aanmelding geschiedt via het inschrijfformulier op de website van de muziekschool.
  • Inschrijvingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.
  • Na inschrijving ontvangt de leerling een bevestiging per e-mail met verdere instructies.

1.2        Betalingsvoorwaarden

  • Het lesgeld dient voorafgaand aan de eerste les van elke cursusperiode te worden voldaan.
  • Betaling kan plaatsvinden via bankoverschrijving, creditcard of automatische incasso.
  • Bij niet-tijdige betaling behoudt de muziekschool zich het recht voor om de lessen op te schorten totdat aan de betalingsverplichting is voldaan.

2            Lesvoorwaarden

2.1        Lesrooster

  • Het lesrooster wordt aan het begin van elke cursusperiode vastgesteld en gecommuniceerd aan de leerlingen.
  • Wijzigingen in het lesrooster worden tijdig gecommuniceerd.

2.2        Verzuim en Inhalen van Lessen

  • Bij verhindering dient de leerling zich minimaal 24 uur van tevoren af te melden.
  • Gemiste lessen kunnen, indien mogelijk, worden ingehaald op een ander tijdstip in overleg met de docent.
  • Bij langdurige afwezigheid vanwege ziekte of andere omstandigheden kan in overleg een aangepaste regeling worden getroffen.

2.3        Lesmateriaal

  • De muziekschool verstrekt lesmateriaal dat nodig is voor de cursus.
  • Extra lesmateriaal kan in overleg met de docent worden aangeschaft.

3            Gedragsregels

3.1        Respect en Samenwerking

  • Leerlingen dienen respectvol om te gaan met medeleerlingen en docenten.
  • De muziekschool streeft naar een veilige en inclusieve leeromgeving voor iedereen.

3.2        Gebruik van Faciliteiten

  • De muziekschool biedt faciliteiten zoals oefenruimtes en instrumenten. Leerlingen dienen hier zorgvuldig mee om te gaan.
  • Eventuele schade aan schoolbezit dient direct gemeld te worden.

4            Beëindiging van de Cursus

4.1        Opzegging

  • Opzegging van de cursus dient schriftelijk te gebeuren met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
  • Bij voortijdige beëindiging van de cursus vindt geen restitutie van lesgeld plaats, tenzij anders overeengekomen.

4.2        Beëindiging door Muziekschool

  • De muziekschool behoudt zich het recht voor om een cursus te beëindigen bij onvoldoende deelname of andere onvoorziene omstandigheden.
  • In geval van beëindiging door de muziekschool wordt het lesgeld van de resterende lessen terugbetaald.

5            Aansprakelijkheid

  • De muziekschool is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen.
  • De muziekschool is niet aansprakelijk voor blessures of ongevallen die plaatsvinden tijdens de lessen of op het terrein van de school.

6            Privacybeleid

  • De muziekschool gaat zorgvuldig om met de persoonsgegevens van leerlingen en houdt zich aan de geldende privacywetgeving.
  • Persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor administratieve doeleinden en communicatie met de leerling.

7            Geschillen

  • Bij geschillen tussen de leerling en de muziekschool wordt in eerste instantie getracht deze in onderling overleg op te lossen.
  • Indien een geschil niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan dit worden voorgelegd aan een onafhankelijke derde partij.

8            Wijzigingen van de Voorwaarden

  • De muziekschool behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen.
  • Wijzigingen worden minimaal één maand voor de ingangsdatum gecommuniceerd aan de leerlingen.

9            Contact

  • Voor vragen of opmerkingen over deze algemene voorwaarden kunnen leerlingen contact opnemen via het contactformulier op de website of telefonisch tijdens kantooruren.